Tuesday, 29 September 2015

Yepyeni Odam / Mobilya Kaplama Kağıtları - Bauhaus

Ortaokula yeni başladığım zamanlarda ailemle birlikte aldığım turuncu ve krem renkli mobilyalarım vardı. Liseye, içten içe odamın turuncu olmasından dolayı söylenerek devam ettim. Lise bitti ve üniversiteye değişik renkte mobilyalarla başlamaya karar verdim. Mobilyalarım yepyeni olduğu için tabiki yeni mobilya isteyemezdim. Bende ağabeyime bu konu hakkında biraz dert yakındım. Meğer ağabeyimde odamın turuncu rengine uyuz oluyormuş. Bana "mobilya kaplama kağıtlarından" bahsetti. Yapışkanlı olduğu için mobilyaya zarar vermeden yapabileceğimizi söyledi. Koçtaş, İkea, Bauhaus ve Gittigidiyor'da bulunan mobilya kaplama kağıtlarına baktık, sonunda Bauhaus'tan mavi pembe çiçek desenleri olan kaplama kağıdından aldık. Önce bir tane rulo alarak deneme yaptık. Kağıtların arkasında ölçüleri mevcut, biz sadece dolapları ölçtük ve biraz pay bırakarak kestik. Dolaba yavaş yavaş, kart yardımıyla yapıştırdık. Kartıda, yapıştırdığımızda arada hava kalmasın diye kullandık. Kart dediğim öğrenci akbilim... Siz gereksiz kartlardan kullanın, hele ki akbilinizin içi doluysa hiç kullanmayın çünkü kırılma ihtimali var! Maket bıçağı yardımıyla fazla yerleri kestik. Baktık güzel durdu ertesi gün tekrardan Bauhaus'a gidip üç adet rulo daha aldım. Turuncu gözüken her yere kapladık. Odam ne büyük ne küçük olduğu için turuncu mobilyalar iyice basık gösteriyormuş odamı. Açık renkli kağıtları kapladıktan ve birazda temizlik yaptıktan sonra odamın genişlediğini,ferahladığını fark ettim. Sonuçta cillop gibi bir görüntü ortaya çıktı. Aile üyelerimde aynı şeyi söylediler. Gelelim maliyetine, bir rulo yaklaşık 13 lira civarındaydı. Dört adet rulo kullandık, yuvarlarsak 50 liraya mâl oldu. Harcadığımız zaman ise yaklaşık 4 saat... Muradıma erdim mi o önemli, evet erdim. Huzurlu bir şekilde vizelere finallere çalışabilir, ödev yapabilir ve kitap okuyabilirim. Ders çalışmak için ortam hayli önemli! ^^ .

No comments:

Post a Comment