Wednesday, 14 October 2015

Üsküdar Sahaf Festivali

Bu yazımda, Üsküdar'da açılan Sahaf Festivali'nden bahsetmek isterim. Üsküdar sahili tarafında, marmaray çıkışına yakın bir yerde bulunan festivalde 70 sahaf mevcut. İçeri girdiğiniz anda etrafı saran bir kitap kokusu var. Eski, yeni, tarihi her türden kitabın olduğu festivale elimde bir kitap listesiyle gittim. Fakat içeri girdiğimde listeyi unuttum ve önüme çıkan her kitabı incelemeye başladım. Zamanın hızla geçtiğini ve okula yetişmem gerektiğini hatırlayınca kitap listeme döndüm ve tek tek sahaflara aradıklarımı sormaya başladım. Özellikle bir kitabı neredeyse festival alanının en sonuna geldiğimde ve ümidimi kesmeye başladığımda iyi bir ağabeyden buldum. Meğer oda bir müşterisi için o kitabı sipariş etmiş, müşteri kitabı almaktan vazgeçince elinde kalmış. Kısaca kitap bana kısmetmiş diyorum ben. Daha sonra Amin Maalouf'un ve Zülfü Livaneli'nin bir kaç kitabını sordum ve resmen bu kitaplar kalmamıştı, bu yüzden festivale gidecekseniz erken saatlerde gidin derim ben... Franz Kafka'nın Milena'ya Mektuplar adlı kitabını, bir kaç Cemal Süreya kitabı ve bir takım kitaplar daha aldım. Standlarda çok tatlı ve içten ağabeyler var. Beyaz uzun saçlı ve sakallı bir amca var mesela, mutlaka onunla konuşmanızı öneririm. Son olarak çok değerli bir arkadaşıma hediye almayıda unutmayarak Sahaf Festivali'ni tamamladım. Fiyatlar kitapların normal fiyatlarından çok daha uygun, bu yüzden mutlaka bir liste yaparak gitmenizi tavsiye ederim. Festivalde kitaptan ziyade dergi, gazete, ferman, afiş ve poster koleksiyonlarıda mevcut. Ayrıca her sahafda olduğu gibi bozuk paralar, eski kağıt paralarda var. Magnetler, kitap ayraçları gibi cici şeylerde var. Ben denk gelemesem de belirli günlerde ünlü şahıslarında davetli olduğu festivalin son günü 25 Ekim, elinizi çabuk tutun derim. ^^

No comments:

Post a Comment