Wednesday, 4 November 2015

Dinlemeniz gereken 3 Farsça şarkı

Bu yazımda sizlerle zevkle dinlediğim 3 Farsça şarkıyı paylaşacağım. Yazımın en altında şarkıların linkleri olacak. Paylaşacağım linklerde şarkıların Türkçesi, Farsçası ve latin harfleriyle yazılmış Farsçası da mevcut olacak. Vize haftalarımın ortasında, ders çalışmaktan bitkin düşmeme rağmen bunun karşılığını vizelerin güzel geçmesiyle aldım. Sonuçlar her ne kadar açıklanmamış olsa da, güzel geçtiğine eminim... Vizelere çalışırken aralarda kulaklığımı takıp dinleyecek bir şeyler bulma çabalarındaydım. Daha önce oradan buradan duyduğum Azerice şarkıları telefonuma indirip ders çalıştığım anın ortasında bütün konsantremi dağıtarak dinliyordum. Yine oradan buradan duyduğum bir kaç Farsça şarkının sözlerini okuyarak zaman geçirdim. Tesadüfen İranlı birinin sosyal ortamda adını vermeden sadece bir kısmını paylaştığı Farsça şarkıyı dinlediğim de gözlerim fal taşı gibi açıldı ve hemen o arkadaşa mesaj atarak parçanın ismini sordum. Mohamad Esfahani ' den "Ghoghaye Setaregan" şarkısı. "Emshab dar sar shori daram" diyede geçiyor. Ayrıca bu şarkı mükemmel bi İran filminin de şarkısı. Mohamad Esfahani çok güzel yorumlamış olsa da, şarkı Shakila adlı bayan tarafından da söylenmiş, onun linkinide vereceğim siz hangisini severseniz. :) Benim favorim Esfahani oldu sanırsam... İkinci şarkı muhtemelen daha önce duyduğunuz bir isim. Çok yakında İstanbul'da da konser verecek olan Mohsen Namjoo'dan "Ey Sareban" adlı şarkı. Nedendir bilmem bu şarkının sözleri çok hoşuma gitti. Ve Mohsen Namjoo'nun diğer şarkılarına göre daha sakin bir şarkı oluşunu sevdim. Âdeta terapi gibi bu. Üçüncü şarkı ise Bijan Bijani adlı şarkıcıdan "Gol-e Naar" şarkısı. Bu şarkıyı sözleri olmadan dinlesem İran kültürüne ait bir şarkı olduğunu anlamam çok zor olmazdı diye düşünüyorum. Şarkının melodisine bayıldım diyebilirim. Sözleri ayrı bir güzel ve Bijan Bijani ayrı bir yorum katmış diye düşünüyorum. Eğer beğenime göre sıralarsak şöyle ki ;
1. Ghoghaye Setaregan (Mohamad Esfahani'den)
Ghoghaye Setaregan (Shakila'dan)
2. Gol-e Naar
3. Ey Sareban

Eğer ki olur da dinlerseniz yorumlarınızı beklemekteyim, teşekkürler .. ^^

No comments:

Post a Comment