Tuesday, 10 November 2015

Gül-i Muhammedi Bitkisi

Geçen senelerde İran'dan misafirlerimiz gelmişti. Onları alışveriş yapmaları için bir takım yerlere götürmüştük. Geçen ay yine İstanbul'a geldiler ve bize uğramadan gitmek istemediler. Ve hediye olarak İran'dan koca bir paket hediye getirdiler. Bu hediyelerin içinde, sosyal alemde fotoğraflarını çokça gördüğüm fakat ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilmediğim bir bitkide vardı. Onu görünce hemen aldım ve üzerinde yazanı okudum. Gonca gül-i sorh yazıyordu. Yani kırmızı gül goncası... İnternette ne kadar araştırsam da bu gül hakkında bir yazı, bir açıklama bulamadım. Daha sonra İranlı bir arkadaşıma sordum. Bana bu bitkinin İran'da Gül-i Sorh, genellikle de Gül-i Muhammedi olarak geçtiğini söyledi. Bu küçük tatlı güller hem süs olarak hem tatlıların içinde hem de çay olarak kullanılabiliyor. Bir önceki yazım olan İran Tatlısı Tarifi-Şole Zerd adlı tatlının üzerinde süs amaçlı da kullanabiliyoruz. İstersen gülün yapraklarını parçalayarak, istersen de bütün halde tatlının üzerine koyarsak ortaya güzel bir görüntü çıkıyor. Normal siyah çayımızı demlerken, ya da karışık bitki çayına 1 yada 2 adet atarak çayımıza güzel bir tat veriyor. Çay olarak içilmesi bazı küçük hastalıklara da iyi geliyormuş. Fakat azı karar çoğu zarar. Kokusu zaten gül suyu gibi. Yani güzel bir kokusu var. Türkiye'de var mı bu gülden hiç görmedim bilmiyorum. Eğer varsa alıp denemenizi tavsiye ediyorum. Yoksa da yolunuz İran'a düşerse edinin bu gülden derim. :)
Sevgilerle ...

2 comments: