Monday, 18 January 2016

Blogumu Engelleyen İran!

Blogumu açarken, tamamen İran odaklı olacağını düşünmüyordum. Fakat son 4 yazıya baktığımda, biraz İran odaklı olmuş gibi gözüküyor. "Blogunun adı Hello İran, nasıl İran odaklı düşünmeden açtın?" diye soracak olanlara ilk yazımı okumalarını tavsiye ederim.
Küçüklüğümden bu yana baktığımda, bendeki İran hasreti aslında bariz bir şekilde mevcutmuş. Mesela Tarih dersinde Perslerle ilgili kısıma geldiğimizde derse nasıl pür dikkat odaklandığımı hala hatırlıyorum. Ya da dönem ödevlerimin sürekli İran hakkında oluşu dün gibi aklımda. Çoğu arkadaşımın İran ile ilgili bir haber okuduklarında bana mesaj atmaları, sormaları, fikirlerimi almaları da çabası.
Ve asıl konuya gelirsek, İran'ı bu kadar çok sevmeme rağmen, İran, nasıl oluyor da blogumu engelliyorsun!? İran'da yaşayan kuzenime, blogumun linkini attığımda "İran blogunu engellemiş, filtreli siteler arasında" deyip gülmesiyle bunu öğrenmiş bulunuyorum. Evet, benim ve sizlerin, hepimizin blogları İran'da yasaklı internet siteleri başlığı altında geçiyor. Bu olay sebep oldu ki, sizlere biraz İran'da ki internet yasaklarından bahsetmek istedim. İran çok aşırı olmasa da, katı kurallarla yönetilen bir ülke ve gençlerini de sosyal alemdeki bazı zararlı sandığı sitelerden uzak tutmak için bazı siteleri engelliyor. Hatta sitelerin yanı sıra, bir çok telefon uygulamasıda yasaklı. Mesela yaklaşık 1 ay öncesine kadar AppStore bile engelliydi, bu yüzdendir ki İran'da iPhone kullanıcısı azdı. Şuan bu yasağı kaldırdılar. Bununla beraber, fazlasıyla kullandığımız WhatsApp, Viber gibi uygulamalarda bir ara yasaklanmıştı. Fakat yasaklar çiğnenmek içindir diyerek, kuzenimin bana "bende filtre kırıcı var" dedikten sonra blogumu okuması, yüreğime su serpti. Blogum İran'da engelli olsa bile, gülü seven dikenine katlanır diyerekten yazımı sonlandırıyorum... ^^

17 comments:

  1. Şaşırmadım aslında engelli OLMASINA. İçerige bakmıyorlardır tümden Türk siteler yasaklıdır. Abu dhabide yaşarken farketmiştim whats up biber gibi uygulamalarda arama özelliği yerel telefon şirketlerini vurmasın diye engellenmişti.
    Geçenlerde de Azerbaycan'a gittiğimde Yazdığım bazı negatif Yorumları arkadasın uyarısıyla silmek zorunda kalmıştım. Bazı ülkeler bu tip seyleri sıkı takip edip engelliyor. Ya da sizi mimliyorlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Türk sitesi oluşuyla alakalı değil ki, yanlış bilgilendirme olmasın, genel olarak Blogger engelli. Dediğiniz arama özelliğinin engelli olduğunuda biliyorum hatta çok muzdaribim bu konuda :)

      Delete
    2. Bazı ulekler ulkesıne gore muamele yapıyorlar, Iranınkı dedıgınız gıbı butun bloggerı engelliyor olabılır sız daha ıyı bılırsınız.

      Delete
  2. Bu İran aşkı nereden geliyor yahu. İlk defa duyuyorum İran sevgisi tavan yapmış birini. Genelde Amerika hayranı olurlar ya.

    ReplyDelete
  3. bende de bi kuzey irlanda ilgisi var, anlayamadım hala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. İlla ki sizi çeken bişeyleri olmuştur :))

      Delete
  4. Blog engellemek nedir anlamış değilim :) Neyse umarım bir daha böyle durumlar yaşanmaz, saygılarımla :)

    ReplyDelete
  5. Sasirtici gelmedi. Belki ambargolarin kalkmasiyla dünyaya biraz daha açilirlar.

    ReplyDelete
  6. Kötü olmuş ama üzülme iran kaybetmiş. :)
    Bloguma beklerim.

    ReplyDelete
  7. Merhaba blog keşiften geliyorum. Blogunu takibe aldım bende bloguma beklerim. Benim bir arkadaşımda İran'a bayılıyor, sizi anlıyorum o yüzden. İran'da yasak olması saçma, bakın girmek isteyen bir yolunu bulup giriyor yine. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yasaklar çiğnenmek içindir kafasıyla giren giriyor gerçekten :) hemen geliyorum..

      Delete
  8. Blogunuzu yen keşfettim. Paylaşımlar çok hoş takipteyim blogumada beklerim:D

    ReplyDelete