Monday, 11 January 2016

İran İnsanı

Bir milleti, bir topluluğu genellemeyi pek sevmem. Fakat bir milletin insanını tanıtmayı istediğimizde haliyle milletini belirtmek zorundayız. Size biraz İran insanından bahsetmek isterim. Olurda yolunuz İran'a düşerse, insanının ne kadar içten, samimi, canayakın ve yardımsever olduğuna tanık olursunuz. Birisine yol sorduğumuzda motoruna atlayıp "beni takip edin" deyip o önden biz arkadan bizi istediğimiz yere kadar götürenler, aracı yoksa arabamıza binmek isteyip yolu tarif edenler...
Bir keresinde ailemle birlikte İran'a arabayla gitme fırsatım olmuştu. İstanbul'dan İran'a, arabayla. Sanırsam Tebriz'den Tahran'a giden yol üzerindeydik. Birden mazotumuz bitti ve yolda kaldık. Bu mazot bitme olayı ilk ve son defa başımıza gelmişti. Arabalar gelip geçiyordu, kaç dakika kadar orada kaldığımızı hatırlamıyorum fakat bir süre sonra bir tır yanımızda durdu. Tırın şoförü babama gelip problemin ne olduğunu sordu. Babamda sorunu söyleyince şoför tırına geri dönüp hortum tarzında bir şey getirdi. Tırı arabamızın yanına çekti ve arabamıza kendi tırından mazot aktardı... O an orada ki ortamı düşünebiliyor musunuz? Teşekkürleşmeler, sarılmalar, telefon numaralarını almalar vermeler... Mazot aktarma işlemi bittikten sonra uzunca bir yolu beraber gittik. O önde biz arkada ya da biz önde o arkada, korna çala çala baya bir gittik. Ve tabiki bir süre sonra yollarımız ayrıldı.
İstanbul'a döndükten sonra, yaklaşık 2 yıl kadar babamla telefonlaştılar. Daha sonra numaralar kayboldu, tam nedenini bilmiyorum fakat bir şeyler oldu ve iletişimimiz koptu. Belkide birbirimizi göremediğimiz içindir. Hiç önemli değil, o şoför bizde mükemmel bir anı bıraktı. Yıllardır unutmadığımız, hatırladığımızda tebessüm ettiğimiz bir anı. Ve kim bilebilirdi, bir gün bu anıyı bloguma yazacağımı?
Tabiki bir insan bunu yaptı diye bütün İran halkı böyledir diyemem. Sadece genel bir bakışla tanıtmaya çalıştım. Tabiki İran'da da katiller, hırsızlar var. Ama genel olarak, insanlar çok yardımsever.
Bunun gibi yaşadığım bir sürü anım var diyebilirim. İran'a gidenler bilir, böyle olaylar normaldir orada, İran'a giderseniz bir sürü güzel anınız olur... ^^

10 comments:

  1. Selam. :) Bugüne kadar hiç merak etmemiştim İran'ı ve insanını. Ama yazınızı keyifle okudum. Özellikle mazot ikram eden şöföre hayran kaldım. Ne yardımseverlik, zengin gönüllülük. <3
    Blog keşif etkinliğinden geldim. Takibe aldım sizi. Beklerim bloğuma da merak ederseniz. Sevgiler. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamlar, keyif verdiysem ne mutlu ^^
      Hemen geliyorum :)

      Delete
  2. Merhaba. Farklı dünyalara pencere açan bir bloğunuz var.
    İran'a gitmek nasip olmadı Orayı en yakın Iran sinemasından biliyorum onda ne kadar bilmezse artık.
    Sanırım genel olarak Doğu insanı sıcacıklar. Abi dhabide yaşarken çeşitli milletlerden insanlar gördüm Doğulu olanlar cok sıcak ve yardım severler. Tabi Dediğiniz gibi tersi deneyimlerde yaşadım ama sevdim oranın insanını. Yine de birşeyler eksik bence. Bunsıralar Ortadoğu'da yaşayanların anılarını okuyorum. Ne cok önyargılar döşemişiz zihnimize okudukça farklı acılardan bakabilmeye başladım.
    Alanınız Farsça imiş, ne güzel bırsey, Doğu dillerinin günümüzde daha degerlı oldugunu düşünüyorum. Başarılar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bende genel olarak Doğu insanının samimi olduğuna inanıyorum. Önyargı deseniz her düşüncemizde maalesef. Doğu dillerini öğrenenler az olduğu için bencede daha değerli. Umarım sizde bir gün İran'a seyahat edebilirsiniz :) Güzel yorumunuz için çok teşekkürler..

      Delete
  3. Genelleme yapmamak lazım. Her memleketin iyisi var kötüsü var..insandan bahsediyoruz işte

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet kesinlikle, belirttiğim gibi :)

      Delete
  4. İranı sinemasından tanıdım güçlü bir duygu yogunluğu var gitmek basip olmadı ama eminim anlattığınız gibidir güzel bir yazıydı

    ReplyDelete
  5. Bu yazıyı okuyana kadar hiç düşünmemiştim İran ve insanları hakkında. Ama söylediklerinize kesinlikle katılıyorum, bir milleti kötü özelliklerle genellemek çok yanlış. Türklere de barbar diyorlar mesela ve ne kadar sinirleniyoruz... Tabii ki her milletin bütün insanları erdemli davranışlara sahip olur diye bir kural kaide yok. İran'a umarım bir gün yolum düşer ve böyle size yardım eden gibi güzel insanlarla karşılaşırım ben de :') Elinize sağlık.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umarım daha iyileriyle karşılaşırsınız ve unutulmayacak anılara sahip olursunuz :)
      Çok teşekkür ederim.. ^^

      Delete