Wednesday, 10 February 2016

Limit Sizsiniz!

Yıllardır kitaplığımda duran, okunması gerektiğini bilmeme rağmen yıllardır okumaya fırsat bulamadığım, belki de beynimin doğru zamanda okumam gerektiğine dair verdiği sinyallerden mütevelli şu zamanlarda okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum.
Kitap ilk olarak "Şu hayatı nasıl yaşamalı?" başlığıyla başlıyor. Belki de hepimizin yakındığı bir takım problemlere değinerek küçük fakat etkili hikayelerle aklımıza, "istediğini elde etmek, başarmak, cesaret" gibi kavramları sokuyor.
Anlatılan hikayelerle, insanın istediği şeylerin başarmanın imkansız olmadığına, mümkün olduğuna dikkat çekiyor. Bizlere, hayallerimize ulaşmaya engel olan şeylerden -insanlardan- ve engellere karşı nasıl bir tavır sergileyeceğimizden bahsediyor. Hatta bu kısım "kendi kanatlarıyla uçma dersi" olarak geçiyor.
Belki de uçakları çok sevdiğimdendir bilinmez, bir bölümde uçakların uçarak yükselmesi, insanların uçakları örnek alarak nasıl yükselebilir sorusuna karşılık yanıtını açıklıyor. Sanırım beni en çok etkileyen bölüm burası olmuştu.
Bu konulardan sonra yazar, başardıktan sonra, başarıyı nasıl koruyacağımıza değiniyor. Sanki bu bölüme kadar, yazar, bize başarmamız gerektiğini ima ediyor gibi hissetmiştim. Başarın, sonra size başarınızda nasıl başarıda sabit olunur onu anlatacağım der gibi... Ben şahsen bundan sonra ki bölümü istediğim bir hayali gerçekleştikten sonra okumayı isterdim. Ama kitap bu, yarıda kesemem diye okudum. Fakat bir gün başarırsam, başarı bölümünü tekrardan okumayı planlıyorum... Başarırsam.
Adı gibi kitap, fena gaza getiriyor insanı. Aslında ümitsizliğe kapıldığında açıp tekrar tekrar okunması gereken bir kitap gibi. Ve belki de hayatım boyunca, cümlelerin altını en çok çizdiğim kitap denebilir. Belki de gerçekten, doğru zamanda okumam için yıllardır kitaplığımda birbirimizle bakışmışız, doğru zaman bu zamanmış ve okumuşum kitabı... Kesinlikle öyle, doğru zaman bu zamandı... Velhasılıkelam, eğer gerçekleştirmek istediğiniz bir takım şeyler varsa, bu kitabı okumanızı isterim. Ümitsizseniz, yine okumanızı isterim. Zaten ortalık, gerçekleştirmek istediği hayalleri olan ve ümitsiz insanlardan geçilmiyor şu sıralar...

"Güçlü tutkular, insanı aceleci yapar! Tutkuların en son öğrendikleri başarı dersi, sabırla beklemektir!"
Mümin Sekman - Limit Sizsiniz

4 comments:

  1. Öss zamanı Fen Bilimleri dershanesine velilere sunum yapan Mümin Bey' in sayesinde bu kitabı okumuştum.

    Keşif etkinliği ile geldim, takibe alıyorum. Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanırım bende bi sunumdan ötürü tanımıştım bu kitabı.
      Teşekkürler

      Delete
  2. Bazen öyle kitaplar oluyor kitaplıklarda... :))

    Bu arada benim de kitabım çıktı! :) Sevgiler... :)

    ReplyDelete